Historie

Algemeen: Na een decennium lang de nadruk te hebben gelegd op het ontwikkelen van software voor de kappers/beauty- en optiekbranche heeft de B&F Groep vanaf 2000 de activiteiten fors uitgebreid met een bredere vorm van dienstverlening - bijvoorbeeld op het gebied van opleidingen en trainingen, marketing oplossingen en Internet toepassingen - en is zo uitgroeid tot dé dienstverlener voor de kappers/beauty- en optiekbranche. Vanaf 2003 komt er een antwoord op de aanhoudende vraag naar onze softwarepakketten buiten de voor ons bekende branches, een divisie voor retail in het algemeen en mode in het bijzonder wordt gestart.

2011: B&F is opnieuw te zien op televisie, ditmaal als mede-initiator van de Nederlandse Salon Take Over, waarbij salons die onder druk staan een nieuwe impuls krijgen. Daarnaast doet B&F een succesvolle intrede in de groeimarkt van hoorwinkels. Opnieuw wordt dus een branchespecialisatie toegevoegd aan de groep. 

2009: Het nieuwe kantoor in Oss is te klein geworden en wordt verdubbeld. B&F Optics gaat intensief de markt op met geavanceerde web-based software: ApolloCS. Voor onze klanten in de uiterlijke verzorging wordt een grootscheeps loyaliteitsprogramma geintroduceerd, waarmee zij een doeltreffend instrument krijgen in de toenemende strijd om de consument.

2008: De groei van het aantal gebruikers blijft fors toenemen. Naast de bestaande marktleidende positie in de kappers- en optiekbranche, ontstaat deze ook in de beautybranche. Daarnaast is ook het BE-1 concept gelanceerd, professionele automatisering speciaal voor de ZZP-er.

2006: Ruim twee jaar lang is met man en macht gewerkt om de vele honderden kappersbedrijven over te zetten op onze nieuwste soft- en hardware producten. Met tevredenheid wordt teruggekeken op dit immense project. Binnen de optiekbranche wordt een uitgebreide lasermodule geïntroduceerd. Deze wordt gebruikt in de moderne lasercentra, maar is tevens erg gewild voor die optiekzaken die zich gespecialiseerd hebben in pre-screening. Halverwege 2006 wordt tevens het optiekpakket Winbics van collega-aanbieder Omegasoft overgenomen. De vele Winbics-gebruikers worden gedurende 2006 en 2007 overgezet naar Apollo.

2004: B&F is gezien de landelijke spreiding van klanten en de behoefte om snel ter plaatse te kunnen zijn verhuist naar Oss. Bovendien wordt begin dit jaar het nieuwe Windows programma geïntroduceerd voor kappers- en schoonheidssalons. Het programma blinkt uit in eenvoud, meest uitgebreide functionaliteit, touchscreen geschiktheid en uitgebreide exportmogelijkheden naar alle mogelijke andere software.

2003: De bewezen automatiseringsoplossingen voor de kappers- en optiekbranche worden uitgebreid naar de detailhandel in het algemeen en mode in het bijzonder. Daarnaast worden de activiteiten in de beautybranche verder uitgebreid.

2002: Het optiekpakket Optis van collega-aanbieder Compuvision wordt overgenomen. Middels een grootscheepse operatie worden de Optis gebruikers overgezet naar Apollo.

2001: De B&F Groep is opgesplits in een aantal divisies (onder andere: B&F Coiffures, B&F Optics en B&F Retail) om haar klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. De ontwikkeling voor het kappersprogramma onder Windows is in volle gang.

2000: B&F start met de ontwikkeling van het kappersprogramma onder Windows. Bovendien wordt het dienstenpakket fors uitgebreid met Marketing, Opleiding en Nieuwe Media.

1999: B&F Groep is gegroeid naar 19 werknemers en mag zich verheugen op de komst van de 1000ste klant.

1997: Door de enorme groei van de afgelopen jaren is een verhuizing naar een groter pand noodzakelijk. De B&F Groep vestigt zich in St.Odiliënberg met 8 werknemers en zo'n 800 klanten. Er wordt begonnen met het optiekprogramma onder Windows: Apollo.

1994: B&F neemt het kapperspakket WMS over van Wella. Middels een grootscheepse operatie worden de WMS-gebruikers overgezet naar BIS.

1990: B&F introduceert het optiekprogramma OPTIMAS.

1989: B&F introduceert het kappersprogramma BIS.

 

B&F uil, symbool van wijsheid